29 Nisan 2009

İlaç firması eşantiyonları "yasak"


ABD ilaç şirketlerinin en rahat at koşturduğu ülkelerden biridir. Televizyonda yaptıkları reklamlarla 7'den 70'e Amerikalıları korkutur, her köşe başındaki markette ilaç satarlar.

Alınan yeni bir kararla bu serbestliğe "küçük" bir kısıtlama getirildi. ABD'de ilaç firmalarının doktorlara kalem, kupa gibi eşantiyonlar dağıtması yasaklanacak. Amerikan İlaç Araştırması ve Üreticileri Derneği (PhRMA), bugün açıkladığı yeni tüzüğünde, ilaç firmalarının sağlık kuruluşları ve çalışanlarına ilaç firmasının adının yazılı olduğu kalem ve "eğitim amaçlı olmayan" kulplu bardaklar gibi eşyalar verilmesini yasakladı.
Dernek, tüzüğün yenilenen pazarlamayla ilgili maddesi çerçevesinde, bir firma ya da ürününün logosunun bulunduğu bu türden hediyelerin, sağlık görevlileriyle ilişkilerin "tıbbi ve bilimsel konularda bilgilendirme temeline dayanmadığı" gibi yanlış anlaşılmalara yol açabileceği saptamasında bulundu.

Dernek Başkanı Billy Tauzin, bu türden ilişkilerin profesyonelce olmadığını, bu imajdan kurtulmanın önemli olduğunu belirtti. 1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe girecek yeni yönergelerle, firmaların gayri resmi tanıtımlar için doktorlara muayenehanelerinde yemek vermelerine izin verilmesine rağmen, firmanın satış temsilcisinin doktor ya da sağlık görevlisini dışarıya yemeğe götürmesine yasak getirildi.

New England Journal of Medicine'da çıkan bir makalede, 2007 yılında yapılan bir araştırmanın ilaç üreticilerinin pazarlamaya yılda 30 milyar dolar harcadığını ortaya koymuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.